ZI For LIFE, ediția a XXI-a, Școala Gimnazială George Tutoveanu, Bârlad

Clubul de lectură SmArt – Cuvinte, natură și zâmbete în aer liber

Elevii clasei a II-a A descoperă bucuria lecturii sub cerul liber

Într-o atmosferă veselă și senină, elevii clasei a II-a A au transformat o zi obișnuită într-o aventură literară de neuitat. Sub îndrumarea învățătoarei lor, copiii au participat la o sesiune specială a Clubului de lectură „SmArt”, desfășurată în mijlocul naturii, în Parcul „Mihai Eminescu” din Bârlad.

Încă de dimineață, înarmați mult entuziasm, micii cititori au pășit în spațiul generos al parcului, scena amfiteatrului din parc oferind cadrul potrivit pentru prezentarea materialelor, o adevărată sală de spectacol sub cerul albastru. Copacii au devenit pereți protectori, iar cântecul păsărilor, fundalul sonor al poveștilor.

📖 Lectura – începutul călătoriei

Activitatea a început cu lectura expresivă a unei povești cu tâlc, și cu povestirea peripețiilor lui Nils din cartea „Minunata călătorie a lui Nils Holgersson prin Suedia”.

După lectură, copiii au răspuns la întrebări de înțelegere, completând o fișă interactivă numită „Foaia cu 5 întrebări”, menită să le stimuleze atenția, empatia față de personaje și exprimarea propriilor opinii.

🎲 Joacă și învățare – provocările clubului

Pentru a îmbina lectura cu distracția, elevii au participat la o serie de jocuri literare:

  • „Cubul poveștii” – întrebări despre text.
  • „Finalul altfel” – copiii au inventat propriile finaluri pentru poveste.
  • „Jurnalul unui personaj” – eroul gândurilor lor scrise.

Totodată, au fost provocări ortografice adaptate nivelului clasei, prin care copiii și-au exersat scrierea corectă a ortogramelor precum s-a / s-au, i-a / l-a, într-un / dintr-o. Învățarea a fost integrată natural, într-un context relaxat și prietenos.

Ce înseamnă lectura în natură

Această ediție a clubului SmArt a fost nu doar o activitate didactică, ci o experiență care le-a oferit copiilor:
Libertatea de a gândi și exprima idei în afara clasei;
Conectarea cu natura, încurajând atenția, calmul și curiozitatea;
Cooperarea și empatia în activitățile de grup;
Bucuria lecturii – nu ca obligație, ci ca alegere liberă și plăcută.

La final, fiecare elev a primit o diplomă simbolică de „Cititor pasionat”, iar zâmbetele lor au spus totul: lectura e mai frumoasă când este trăită cu inima, împărtășită cu prietenii și savurată în lumina blândă a soarelui.

📸 Fotografiile surprinse în timpul activității vorbesc de la sine: copii curioși, foi scrise cu grijă, râsete printre copaci și o dragoste autentică pentru povești.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

CAPTCHA ImageChange Image