Povestea noastră începe într-o școală în care toți copiii sunt văzuți, ascultați și încurajați să viseze că pot face lucruri mărețe. Povestea noastră începe într-o școală unde NOI CREȘTEM OAMENI. Împreună. Alături de părinți și de întreaga comunitate. Pentru că, într-adevăr, educația copiilor stă în mâinile și în puterea noastră.
O idee prezentată colegilor și părinților s-a transformat într-un proiect deosebit de frumos. Proiectul ”CREȘTEM OAMENI” s-a dorit a fi mai mult decât ore de consiliere și orientare școlară și am trecut dincolo de zidurile școlii, implicând comunitatea, pentru că noi credem că pentru a educa un copil este nevoie de un sat întreg.

Nu a fost ușor, dar a fost frumos să muncim împreună pentru binele copiilor noștri. Și ne dorim ca acest proiect să continuie și în anii școlari care vor veni.
Ce ne-am propus? Că vom pune întrebări provocatoare și vom căuta răspunsuri pentru a înțelege lumea mai profund, pentru a ne cunoaște mai bine și pentru a ne deschide noi persepctive.
Am fost extrem de entuziasmați, am căutat noi metode și tehnici de a capta atenția copiilor, de a ne conecta cu ei, de a-i atrage înspre povești, de a dezvolta proiecte și de a cultiva creativitatea copiilor.
Respectul, empatia, emoția, colaborarea, increderea, stima de sine, echitatea, prietenia au fost valori promovate în cadrul activităților proiectului. Sunt valori de care avem mare nevoie și pe care încercăm să le dezvoltăm și la copiii noștri. Credem în ele și vrem să le dăm mai departe.
Nu a fost ușor, dar a fost frumos să muncim împreună pentru binele copiilor noștri. Și ne dorim ca acest proiect să continuie și în anii școlari care vor veni.
Ce ne-am propus? Că vom pune întrebări provocatoare și vom căuta răspunsuri pentru a înțelege lumea mai profund, pentru a ne cunoaște mai bine și pentru a ne deschide noi persepctive.
Am fost extrem de entuziasmați, am căutat noi metode și tehnici de a capta atenția copiilor, de a ne conecta cu ei, de a-i atrage înspre povești, de a dezvolta proiecte și de a cultiva creativitatea copiilor.
Respectul, empatia, emoția, colaborarea, increderea, stima de sine, echitatea, prietenia au fost valori promovate în cadrul activităților proiectului. Sunt valori de care avem mare nevoie și pe care încercăm să le dezvoltăm și la copiii noștri. Credem în ele și vrem să le dăm mai departe.

Am fost o echipă increzătoare în ceea ce facem, am adus învățarea colaborativă în sălile de clasă, dar și înafara lor, am cerut sprijin și am primit sprijin, am râs și ne-am necăjit atunci când, parcă, activitățile propuse nu se puteau concretiza.
A fost o călătorie. Cu multă învățare. A fost un drum străbătut impreună. Elevi, profesori, părinți, comunitatea locală. O călătorie care ne-a arătat cum să CREȘTEM OAMENI. Nu putem spune că știm rețeta. Mai avem de învățat și noi, adulții. Dar știm că am făcut ceea ce știm noi mai bine. Rezultatele le vom vedea peste ani, atunci când un adult, fost elev, va spune: ”A fost profesoara mea”. Sau: ”Vă mulțumesc, doamna profesoară, pentru ceea ce am devenit”.
Am fost o echipă increzătoare în ceea ce facem, am adus învățarea colaborativă în sălile de clasă, dar și înafara lor, am cerut sprijin și am primit sprijin, am râs și ne-am necăjit atunci când, parcă, activitățile propuse nu se puteau concretiza.
A fost o călătorie. Cu multă învățare. A fost un drum străbătut impreună. Elevi, profesori, părinți, comunitatea locală. O călătorie care ne-a arătat cum să CREȘTEM OAMENI. Nu putem spune că știm rețeta. Mai avem de învățat și noi, adulții. Dar știm că am făcut ceea ce știm noi mai bine. Rezultatele le vom vedea peste ani, atunci când un adult, fost elev, va spune: ”A fost profesoara mea”. Sau: ”Vă mulțumesc, doamna profesoară, pentru ceea ce am devenit”.

Rezumat, activități, rezultate, impact
A fi educator este una dintre cele mai frumoase profesii din lume. Puțini alți oameni, în afara rudelor apropiate, au un impact atât de profund asupra anilor de formare ai copiilor noștri, ca și profesorii lor. Și munca unui profesor înseamnă mult mai mult decât transferul de informații. Valorile pe care profesorii le întruchipează prin comportamentele lor în fiecare zi, alături de modul în care se desfășoară sălile de clasă, școlile și sistemele de învățământ, toate creează ceea ce Dr. Dan Kaufman numește frumos „curriculumul ascuns” – un set puternic și mai ales invizibil de lecții pe care copiii noștri le absorb despre ceea ce este adevărat, cine sunt așteptați a fi, ce contează și cum funcționează lumea.
Prin acest proiect am încercat să arătăm ceea ce este posibil în educație dacă începem să o vedem nu doar ca pe o mașină de furnizare de cunoștințe, ci mai mult ca pe un vehicul pentru oamenii în creștere care pot prospera într-o lume tot mai complexă.

Ce ne-am propus? Că vom pune întrebări provocatoare și vom căuta răspunsuri pentru a înțelege lumea mai profund, pentru a ne cunoaște mai bine și pentru a ne deschide noi persepctive.
Competențele specifice ale proiectului nostru au fost:
1.Adoptarea atitudinilor pozitive față de sine și a unui stil de viață sănătos și echilibrat.
2.Relaționarea armonioasă cu ceilalți în contexte școlare și extrașcolare.
3.Manifestarea interesului pentru a învăța de la ceilalți și pentru a-i sprijini pe alții în învățare.
4.Compararea unor trasee educaționale din perspectiva alegerii carierei.

Activitățile proiectului au fost diverse și adaptate vârstei elevilor și am încercat să aducem în discuție teme interesante și de actualitate, grupate astfel:
1.Autocunoaștere și stil de viață sănătos și echilibrat: Atitudini pozitive; Călătoria spre succes;
2.Dezvoltare socio-emoțională: Întorsăturile neașteptate ale vieții; Roller-coasterul emoțiilor; Lumini, cameră, acțiune;
3.Managementul învățării: Învățarea – zbor ghidat, zbor alternativ, zbor de agrement; Un zbor reușit;
4.Managementul carierei: Sunt importante modelele de viață și de carieră?; Ramuri puternice; De la rădăcină spre vârf;
Sunt activități pe care noi le-am găsit bune de a fi exemple de bune practici.

De la ore de dirigenție, la activități educative extrașcolare în care am implicat și comunitatea locală, proiecte de colaborare între colegi de clasă și din clase diferite, lecții colaborative, activități cu părinții și de sprijin pentru părinți, toate au avut rostul de a crește oameni.
Credem că, prin tematica abordată și prin activitățile desfășurate, acest proeict și-a atins scopul, acela de a forma viitori tineri adaptați și implicați într-o lume atât de diversă și de schimbătoare. Ne-a plăcut implicarea activă, colaborarea, interesul față de temele abordate, atât din partea elevilor, cât și din partea copiilor.

De la ore de dirigenție, la activități educative extrașcolare în care am implicat și comunitatea locală, proiecte de colaborare între colegi de clasă și din clase diferite, lecții colaborative, activități cu părinții și de sprijin pentru părinți, toate au avut rostul de a crește oameni.
Credem că, prin tematica abordată și prin activitățile desfășurate, acest proeict și-a atins scopul, acela de a forma viitori tineri adaptați și implicați într-o lume atât de diversă și de schimbătoare. Ne-a plăcut implicarea activă, colaborarea, interesul față de temele abordate, atât din partea elevilor, cât și din partea copiilor.
