de Maria Olariu
Pe data de 22 martie, satul Pojejena a întâmpinat cu brațele deschise aventura unei noi Caravane FOR LIFE, desfășurate în incinta Școlii Gimnaziale ,, Atanasie Cojocaru“.
Scopul principal al evenimentului a fost dezvoltarea abilităților esențiale ale copiilor, dar și stimularea imaginației și creativității acestora, prin activități interactive și jocuri.
Au participat 60 de persoane, dintre care voluntari, elevi de gimnaziu, doamna profesor coordonator Ziman Lăcrimioara și doamna Stancovici Rujița, profesor în cadrul școlii gazdă. Ne-am bucurat de prezența domnului Bădescu Ovidiu, coordonatorul proiectului, care a sprijinit, îndrumat și incurajat întreaga activitate.

Sprijinul pentru educația din mediul rural a fost acordat prin intermediul mai multor ateliere care incurajau scrierea corecta a limbii române, gandirea logică, noțiuni de educație financiară, robotică și limbă engleză, care au avut rolul de a evidenția atenția, iscusința și cooperarea elevilor de gimnaziu.
Deschiderea evenimentului a avut loc la ora 13 . Olariu Maria, voluntar al comunității For Life Moldova Nouă , a dat startul activității, prezentând cu entuziasm principiile pe care le promovează Caravana For Life, scopul acesteia și programul zilei de sâmbată.

Gîrjan Daria, voluntar în comunitatea For Life Moldova Nouă, a preluat ștafeta, prezentând generalități despre proiectul For Life și ideea de învățare prin joacă.

În continuare, domnul Ovidiu Bădescu ne-a împărtășit câteva gânduri și ne-a urat o desfășurare a activității cât mai propice, încurajându-ne să ne continuăm drumul vieții pe calea educației.

Pentru început, au fost propuse câteva jocuri logice, de cunoaștere, în aer liber, care au captat atenția și au sporit entuziasmul, respectiv curiozitatea participanților.

A urmat atelierul de scriere corectă a limbii române, coordonat de Olariu Maria și Popescu Natalia Gabriela, voluntari dedicați ai comunității noastre. În cadrul acestuia, copiii au învățat să își îmbunătățească abilitățile de scriere, acordând o atenție specială gramaticii și ortografiei. Scrisul este ca un joc al cuvintelor – când știi cum să le folosești corect, le dai o putere magică. Participanții au fost încântați.

În continuare, a avut loc atelierul de gândire logică, iar ca voluntari coordonatori s-au remarcat Sidea Maria și Almăjan Andrei, Soroceanu Sergiu fiind asistentul lor de nădejde. Copiii au fost provocati să rezolve jocuri de logică și puzzle-uri care le-au stimulat raționamentul și capacitatea de a analiza și rezolva probleme. „Este atât de palpitant să îți folosești creierul pentru a găsi soluții la probleme abstracte !”

Cel de-al treilea atelier a fost cel de educație financiară. Într-o eră în care înțelegerea principiilor financiare este tot mai importantă, copiii au avut ocazia să învețe despre economii, bugete și importanța alegerilor financiare responsabile, totul într-un mod ludic, prin jocuri de simulare a unor situații financiare. Acest atelier a fost coordonat de voluntarii Vrăjitor Andrei și Soroceanu Sergiu.

După o scurtă pauză pentru aer curat, a avut loc următorul atelier, care a adus entuziasm în sufletele participanților. Acest atelier a fost centrat pe învățarea limbii engleze prin activități interactive, joacă, colaborare și voie bună, fiind coordonat de Gîrjan Daria, împreună cu asistenul său, Stroia Cristina.

Ultimul, dar nu cel din urmă atelier a fost cel de robotică, coordonat de către domnul Bădescu Ovidiu. Cu ajutorul unor kituri de robotică, copiii au învățat să programeze roboței. „A fost fascinant să văd cum un robot prinde viață! Este ca și cum ai crea o mică lume proprie!”

Pentru a încheia evenimentul cu succes, copiii s-au bucurat de jocuri educative în aer liber, menite să le dezvolte abilități de colaborare, competiție sănătoasă și strategie.

Albert Einstein spunea: „Jocul este cea mai înaltă formă de cercetare!”