de echipa FOR LIFE
Peste 400 de fotografii găsiți în ALBUMUL ȘCOLII DE VARĂ, ROBOTICS FOR LIFE
Aflată la cea de-a VII-a ediție, Robotics For Life a adunat în perioada 29.08.2024-03.09.2024 un număr de 51 de tineri pregătiți să descopere tainele informaticii într-un cadru inedit pentru aceștia. Această tabără nu ar fi fost posibilă fără sprijinul financiar al Fundației Comunitare Banatul Montan care se implică din ce în ce mai mult în viața copiilor din Caraș-Severin.
Aceși tineri, prezenți la Școala Gimnazială Rpmul Ladea Oravița au fost: Andrei Alina Maria, Andrei Rares, Anoca Eduard, Bădescu Daniel, Bogdan Filip Mihai, Brăilă Ștefan, Caragea Yanis Vlad, Cîrpaci Cosmina, Coadă Eric, Cotreanti Sofia, Covaci Mădălina, Dascalu Luiza-Sara, Dincă Andrei, Dincă George, Dragoi Rebeca, Golîmba Carla Cristina, Groza Alessia, Hușanu Emanuel, Ion Cezara Maria, Jian Eliza Maria, Junc Iasmina, Junc Iris, Macovei Riana, Manolache Sara, Mărila Nicol, Mioc Aylin, Milotin Rareș, Murășan-Givadă Evan-Gabriel-Ioan, Novac Ligia, Pârvu Lucia-Alexandra, Peptan Bianca, Petrescu Melania Maria, Pop Marko Sasha, Pop Sasha, Popitu Ozana-Maria, Sadu antonio, Secula Lorena Maria, Srinivassan Kartik- Mihai, Srinivassan Veylan- Mihai, Tepeneu Alexandru, Tepeneu Andrei, Tilca Ianis Andrei, Tilca Michelle Naomi, Todirisca Antonia Sara, Totorean Andra, Ursu Nicole, Vereș Francisc.
De data aceasta, coordonatori ai taberei au fost Camelia Pîrvu și Ovidiu Bădescu, iar voluntarii acestei ediții: Pampu Mălina, Pârvu Lucia, Popițu Ozana, Tilca Naomi, Ursu Nicole și Bădescu Daniel, cărora le mulțumim!
Mulțumim Școlii Gimnaziale Romul Ladea Oravița pentru găzduire și în mod special domnului director Marțian Flavius Lepa.
ZIUA 1, LUNI, 29 iulie 2024
Așa cum era și firesc, la ora 9 a avut loc deschiderea oficială la care au luat cuvântul domnul director Marțian Flavius Lepa, doamna Alina Avram de la Fundația Comunitară Banatul Montan, domnul profesor Petru Hațegan de la Uniunea Croaților din România și domnul Ovidiu Bădescu de la FOR LIFE care au urat tinerilor zile pline de bucurie și de învățare.
Tabăra a debutat cu un joc de cunoaștere prin care copiilor le-a fost cerut să se pună în ordinea vîrstelor, de la cel mai mic la cel mai mare urmând apoi să fie împărțiți în 4 echipe, echipa verde, galbenă, albastră și roșie.
A urmat apoi prezentarea făcută de Rareș Milotin despre IMPRIMAREA 3 D, în care un rol important a fost proiectarea în Tinkercad a pieselor pe care ne doream să le imprimăm.
A venit și binemeritata pauză în care voluntarii le-au propus un joc numit AVIONUL CUNOAȘTERII, în care fiecare participant a construit un avion pe care a scrie vârsta, un hobby și a venit momentul lansării acestor avioane ăn sala de clasă. Participanții au luat apoi un avion la întâmplare și trebuiau să ghicească cine e persoana care l-a construit.
Am avut parte și de momente amuzante, atunci când am descoperit că sunt mulți copii care nu știau să facă avioane de hârtie, așa că am făcut și o mică lecție de origami.
În partea a doua a cursului, copiii au conceput o medalie a tabereie, medalie ca va fi înmânată fiecărui participant în ultima zi a acestor cursuri.
ZIUA 2, MARȚI, 30 iulie 2024
A fost ziua în care copiii, împărțiți pe nivele de vârstă, au ănceput construirea roboților. Nivelul primar a lucrat cu trusele LEGO BEGIN, iar cei din gimnazial cu LEGO EDUCATION ESSENTIAL.
Părerile participanților sunt elocvente în acest sens.
Mi-a plăcut tot. (Ștefan 15 ani)
As vrea sa încercăm sa programam robotul care rezolva cubul rubic. (Eduard, 15 ani)
Mi-a plăcut tot. Ar fi frumos sa învățăm sa programam în limbaje de programare. (Alessia, 12 ani)
Mi-a plăcut tot. As vrea sa facem un robot mai mare care scoate sunete
Este o tabăra foarte creativă și interactivă! Sunt fermecată de imprimanta 3D și modul ei de a crea obiectele. (Golîmba Carla Cristina, 11 ani)
Este frumos aici, ma simt bine! Mă fascinează mult jocurile interactive.(Bogdan Filip Mihai, 10 ani)
Este foarte frumos pentru că învăț lucruri noi și îmi place munca în echipă, alături de colegii mei. Nu aș schimba nimic, căci totul e perfect. (Ion Cezara Maria, 10 ani)
Este o experiență frumoasă, se simte bine, iar experiența cu roboțeii o duce cu gândul că trăiește în viitor. (Dicu Daria Andreea, 11 ani)
Este foarte interesant și distractiv!”. Cel mai mult i-a plăcut modul de creare al roboțeilor. Aș dori să învețe să facă roboți la un nivel mai avansat. (Tilca Ianis, 12 ani)
Este o experiență bună, mi-a plăcut sa urmez etapele de construire a roboților!. Mi-a plăcut mult colaborarea în echipă, m-am bucurat că am unul dintre cei mai rapizi constructori de lego. (Pop Sasha, 12 ani)
Mi se pare o experiență interesantă, iar cel mai mult mi-a plăcut să construiesc roboții. (Coadă Eric, 12 ani)
Este o experiență placută, cel mai mult mi-a plăcut modul în care se programează roboții. (Andrei Rareș, 13 ani)
Este o experiență frumoasă, îmi place programarea și lucrul în echipă. De altfel, nu ar schimba nimic, pentru că totul mi se pare bine organizat.(Dincă George, 16 ani)
Este o experiență bună, îmi place cel mai mult să lucrez în echipă. (Dincă Andrei, 14 ani)
Îmi place tot. Nu a fost nimic ce să nu îmi placă. (Caragea Yanis, a terminat clasa a II-a)
Facem activități interactive și îmi place ca poe și eu să construiesc. Îmi place tot. (Muselin Eduard, a terminat a 4 a)
Îmi place că toată lumea vorbește frumos și o învață foarte multe chestii. Nu îmi palce că sunt atât de mulți copii chiar de vârsta mea. (Cotreanti Sofia, a terminat a 3 a)
Îmi place că am putut să fac și să construiesc un robot care să ia comenzi. Mi-a plăcut tot. (Novac Ligia, a terminat a 8 a)
Îi fain îmi place foarte mult să construiesc. Nu prea sunt copii chiar de vârsta mea. (Veylan Srinivasan, a terminat a 6 a)
Mi-a plăcut la maxim experimentele și complexitatea lor și abilitățile puse în practică, nu a avut ce să nu îmi placă. (Pieptan Bianca, vine a 8-a)
Mi-a plăcut că am construit un robot,dar mai ales ca am putut să il fac să meargă. Mi-a plăcut tortul, totul a fost super și chiar interesant. (Covaci Mădălina, vine a 8 a)
Mi-a plăcut ca am putut chiar eu să fiu implicată la construirea unui robot. Mi-a plăcut tot nu exista neplăceri. (Secula Lorena, vine a 7 a)
ZIUA 3, MIERCURI, 31 iulie 2024
Această zi a fosrt dedicată programării robotului, ne-am familiarizat cu blocurile de comandă și ne-am dezvoltat spiritul de echipă cu faimosul joc, mlaștina.
ZIUA 3, MIERCURI, 30 iulie 2024
Această zi a fosrt dedicată programării robotului, ne-am familiarizat cu blocurile de comandă și ne-am dezvoltat spiritul de echipă cu faimosul joc, mlaștina.
ZIUA 4, JOI, 1 august 2024
A fost ziua în care medaliile, proiectate de copii în prima zi și-au făcut apariția și ziua în care programarea roboților merge din ce în ce mai bine.
ZIUA 5, VINERI, 2 AUGUST 2024
Vineri creativitatea și-a făcut loc în activitatea copiilor, iar ceea ce au construit și au programat a depășit orice imaginație.
Pentru că era ultima zi, am avut și o secțiune destinată jocurilor.
Un moment emoționant a fost cel în care participanții au mulțumit voluntarilor.
A urmat festivitatea de premiere, ocazie cu care pe lângă premierea participanților și a voluntarilor, a mai fost un moment important.
Decernarea titlului de ȘCOALĂ FOR LIFE Școlii Gimnaziale Romul Ladea din Oravița, căreia îi mulțumim pentru tot.
Peste 400 de fotografii găsiți în ALBUMUL ȘCOLII DE VARĂ, ROBOTICS FOR LIFE