Șerban Andreea

“Educatia înseamna a învăța ceea ce n-ai știut niciodata că nu știi.” (Daniel J. Boorstin)

Stăm de vorbă cu Șerban Andreea de la Școala Gimnazială Nr.9 „Nicolae Orghidan“ Brașov, profesor pentru învățământul primar.

Transmiteți foarte multă energie pozitivă, care sunt secretele dvs.?

Sunt pasionată de munca mea. Pentru că îmi place ceea ce fac, am o sursă constantă de motivație. Mă bucur de provocări și îmi stabilesc în mod constant obiective, așa că am ceva spre care să mă străduiesc. Nu mă simt confortabil atunci când nu evoluez și sunt mereu în căutarea unei oportunități de a face mai mult bine și de a obține măreția.

Sunt foarte organizată. Întotdeauna iau notițe și folosesc o serie de instrumente pentru a mă ajuta să fiu la curent cu termenele limită. Îmi place să păstrez un spațiu de lucru curat și să creez o metodă de arhivare logică, astfel încât să pot găsi întotdeauna ceea ce am nevoie.

Îmi place să cunosc oameni noi, să învăț despre viețile lor și despre mediul lor. Aproape întotdeauna pot găsi puncte comune și îmi place să fac oamenii să se simtă confortabil în prezența mea. Am abilități de comunicare excelente.

Copilăria probabil a avut o influență mare asupra dezvoltării dvs., care sunt cele mai frumoase amintiri?

Cele mai frumoase amintiri ale copilăriei mele sunt legate de călătorii în familie sau de excursii cu prietenii în locuri noi și fascinante . Pe acestea le asociez cu simplitate, curiozitatea și bucuria pură a experiențelor. Ele reprezintă fundația pe care am construit  relații, am învățat lecții și m-am dezvoltat  ca adult.

Tot ceea ce sunt astăzi se datorează și familiei mele în sensul că, am beneficiat necondiționat de suport emoțional din partea soțului meu dar și de încurajare și motivare din partea părinților.

Ce v-a determinat să deveniți cadru didactic?

Am devenit cadru didactic din pasiunea pentru învățare, aspirație de a modela vieți, dorința de a face o diferență printr-o schimbare pozitivă în societate și să contribui constructiv la formarea viitorului. Găsesc satisfacție și recompense emoționale în reușitele și progresele elevilor lor.

A fost greu la început?

Perioada de debut în cariera mea profesională a reprezentat o etapă de schimbare de mediu ,de integrare de noi reguli,  unele responsabilități conștientizate doar teoretic , prea puțin practic iar altele total necunoscute. În primul an în acest sistem, am ajuns destul de repede la concluzia că școala este „altfel” din spatele catedrei, este mult mai vie, mai activă și mereu apare elementul de noutate, imprevizibil, am avut și momente când am fost depășită de situație, de responsabilități, însă am beneficiat de mult sprijin în formarea mea inițială și continuă, de o bună relaționare intercolegială. Am fost percepută de colegi, părinți dar și de elevii mei ca profesorul în care au încredere pentru a obține rezultate bune, este bine pregătit științific, a devenit profesor deoarece este pasionat de această profesie, este responsabil dar și corect.

Vă considerați împlinită profesional?

M-am simțit într-adevăr împlinită profesional în momentul în care am văzut impactul semnificativ asupra vieților elevilor mei. Am contribuit la formarea lor ca indivizi responsabili și bine pregătiți pentru viitor.

Într-o societate în care elevii preferă un alt fel de învățare, care e rolul școlii?

În ciuda accesului ușor la informații oferit de tehnologie, școala rămâne esențială și își menține multiple roluri în dezvoltarea educațională a indivizilor. Aceasta  furnizează un mediu social în care elevii interacționează între ei și cu profesorii. Această interacțiune este importantă pentru dezvoltarea abilităților sociale, a empatiei și a capacității de colaborare, competențe esențiale pentru succesul în lumea reală. În afară de aspectele academice, școala se concentrează și pe dezvoltarea abilităților socio-emoționale, cum ar fi gestionarea emoțiilor, rezolvarea conflictelor și dezvoltarea unei stime de sine pozitive.

Care e principala dvs. trăsătură de caracter?

Principala mea trăsătură de caracter este respectul și deschiderea către diversitatea culturală, etică și de nevoile individuale ale elevilor mei. Acestea contribuie la crearea unui mediu incluziv.

În acest moment, care e cel mai important proiect în care sunteți implicată?

Activitatea mea didactică din ultima perioadă este centrată și pe implementarea proiectelor  eTwinning care au adus  o dimensiune internațională și colaborativă  semnificativă în viața mea profesională, deschizând noi orizonturi pentru dezvoltare și schimb de bune practici. Acestea au fost recunoscute  drept proiecte  ce satisfac criteriile de calitate și au primit premiul european de calitate European Quality Label 2024.

Deviza după care mă ghidez în viața profesională dar și personală este “Învață în fiecare moment și inspiră în fiecare interacțiune.”