„Cireşul e mai tânăr decât tinereţea. Şi nicăieri aiurea iarba nu e mai verde şi cerul mai albastru ca în preajma unui cireş copt. Pe crengile cireşului e un descântec cu vorbe copilăreşti.” I.Teodoreanu
Viziunea : VISEAZĂ, CREDE, REALIZEAZĂ
Visăm la o şcoală pentru fiecare.
Credem că un copil fericit este unul de succes.
Realizăm o conexiune puternică şi pozitivă, oferind copiilor un mediu sigur și stimulant, în care să se bucure de învățare, să-și atingă potențialul și să devină independenți pe tot parcursul vieții.
Misiunea: Școala noastră îşi propune să asigure o educaţie de calitate, într-un mediu de învăţare colaborativ, în care elevii pot să descopere concepte, principii şi fapte pentru ei înşişi.
- Denumirea unității: Școala Gimnazială Ionel Teodoreanu
- Adresa unității: Str.Coștila, nr.2, sector 4, București
- Telefon/Fax: 0214503990
- Email: scoala_nr36@yahoo.com
- Website:http://www.scoala36.ro
- Tipul unității: unitate de invățământ de stat, cu nivel primar și gimnazial
Director, profesor matematică Gina Badea: „Școala noastră oferă un mediu de învățare stimulativ și promovează o cultură a învățării continue, oferind totodată și oportunități de dezvoltare personală. Profesorii sunt oameni dedicați meseriei și pasionați, sunt sensibili la nevoile individuale ale elevilor și sunt experimentați și bine pregătiți. Creativitatea, spiritul de echipă și puterea lui împreună sunt cuvinte cheie pentru elevii și profesorii din școala noastră. Îi felicit pe colegii mei pentru încrederea pe care o dăruiesc zilnic, pas cu pas, copiilor ce trec pragul scolii noastre!
Regele Ferdinand I spunea că „Nu zidurile fac o şcoală, ci spiritul ce domneşte într-însa.” Este adevărat, să știți! Vă mulțumesc, dragi colegi, că m-ați primit în familia Școlii Gimnaziale Ionel Teodoreanu.!”
Director adjunct, profesor învățământ primar Cristina Lăcătuș
„Suntem o școală cu o populație școlară variată, cu viziunea de a fi o școală deschisă comunității, în care fiecare elev să își găsească locul, conform aptitudinilor personale; o școală în care dascălilor le revine misiunea formării elevilor, pregătindu-i pentru viață, oferindu-le o educație de calitate și orientarea spre mentalități deschise. Suntem o școală unde profesionalismul, încrederea, colaborarea, respectul, mentoratul, inspirația, învățarea cu sens și echipa sunt la ele acasă.”
Cine suntem?
Aflată într-o zonă semiperiferică a Bucureștiului, Școala Gimnazială Ionel Teodoreanu își începe povestea în august 1976, când a început procesul de construcție a clădirii pe terenul unei foste livezi de cireși. De aici și legătura cu cireșul lui Ionel Teodoreanu, scriitorul al cărui nume îl poartă cu mândrie scoala și care descrie atât de frumos în operele lui livada copilăriei. Dacă livada este un spațiu în care copilul trăiește alintat de aroma florilor de cireș, așa ne-am dorit să fie și școala noastră – un loc al jocului, al stării de bine, al învățării și al experiențelor ei.
Refacerea livezii de cireși a devenit o prioritate pentru noi. Plantarea cireșilor în fiecare an aduce bucurie copiilor care îi așteaptă să înflorescă, să rodească și să-i răsfețe apoi cu fructe mari și îmbujorate.
De ce suntem diferiți?
În școala noastră, ne-am propus să fim vizibili ca să fim eficienti. Pornim de la ideea lui J.Hattie , conform căreia „Predarea este vizibilă pentru elev și învățarea este vizibilă pentru profesor. Cu cât mai mult elevul devine profesor, iar profesorul devine elev, cu atât rezultatele sunt mai eficiente”. Încercăm la fiecare pas să creăm oportunități reale de învățare și de obținere a reușitei în toate formele ei.
Suntem o școală altfel pentru că promovăm pluralismul educațional prin implementarea alternativei Step by Step în învățământul primar, alături de învățământul tradițional, încă din anul 2001. Școala noastră este singura unitate de învățământ din cartier în care funcționează alternativa educațională Step by Step, cu mai multe clase pe nivel de studiu
Ce este Step by Step?
Este o alternativă educațională elaborată în Statele Unite ale Americii în urmă cu peste 30 de ani, care încurajează copilul să facă alegeri, să fie creativ, să gândească liber și să-și dezvolte abilitatea de a gândi critic. Este respectată programa din învățământul tradițional, dar elevii își desfășoară activitățile grupați în echipe de câte 5, așezați în jurul unei mese, numită centru de activitate, și nu în băncuțe ca în sistemul tradițional.
La început, clasa fără catedră și mesele la care copiii învață umăr la umăr – elemente prezente în sălile de clasă în care funcționează această alternativa educațională – păreau cumva de-a-ndoaselea. Însă, odată cu trecerea timpului, am înțeles că educația de calitate nu se face nici pentru note, nici manifestându-se autoritatea de la catedră, nici încurajând competiția. Putem spune acum că învățarea centrată pe elev, educația pentru democrație, parteneriatul real cu părinții și co-teachingul sunt paradigme care ne ghidează întreaga activitate didactică.
Oameni care sfințesc locul
Ne simțim împliniți când în ochii elevilor noștri strălucește încă lumina curiozității, când glasul lor păstrează inocența asumării greșelilor și când zâmbetul lor arată satisfacția unui lucru bine învățat. Și asta pentru că în școala noastră profesorii pun pe primul plan dezvoltarea armonioasă a copilului.
Deși puteau alege orice unitate de învățământ din București, au ales să rămână la Școala Gimnazială Ionel Teodoreanu oameni ca Mihaela Bucinschi și Gabriela Dumitru, cadre didactice cu statut de formator naţional în alternativa Step by Step, Coziana Zaharia, Profesor Merito 2019 și Creator de educație 2021, Mihaela Murgoci, profesor Teach for Romania. Alături de ele sunt colegii mei, echipa Școlii Gimnaziale Ionel Teodoreanu, oameni pentru care școala este deseori acasă.
Mai mult decât atât, începând cu anul școlar 2016-1017, masteranzii programului universitar Pedagogii alternative și artă teatrală ai Universității din București, coordonați de doamna profesor doctor Crenguța Lăcrămioara Bîzu, sunt prezenți în cele 8 clase de învățământ alternativ Step by Step pentru desfășurarea practicii pedagogice. Astfel, timp de 7 ani, școala noastră a devenit o pepinieră de bune practici educaționale, parte dintre masteranzi propagând metodele, experiențele de învățare în propriile clase sau în activitățile extrașcolare. Feedbackul studenților măsoară cel mai bine impactul pe care modalitățile de abordare aprogramei școlare, a disciplinelor, a conceptelor îl au asupra progresului autentic al copiilor, uman și academic.
Ce facem altfel?
Proiectele cu care ne mândrim, prin care încercăm să schimbăm mentalități și să creăm în școala noastră comunități bazate pe încredere, bunătate și bucurie, sunt cele prin care promovăm starea de bine.
- 14 octombrie 2022 – Ziua Stării de Bine.
Împrumutând ideea lansată de doamna Anca Tîrcă, consultant educațional, am celebrat Ziua Stării de Bine în școala noastră. De la șotronul apărut pe holuri, la spațiul din curtea interioară a școlii unde copiii au desenat o lumea a bucuriei și a jocului, până la concursul cu cele mai frumoase mesaje adresate unui om drag, proiectul nostru a fost o reușită, o împlinire a zilei trăite și împărtășite cu toți colegii de școală.
Școala noastră e din luna octombrie parte a celui mai mare program de transformare a educației din România. Țintim un nou model de școală de stat unde fiecare copil contează, profesorii sunt bine cu ei și cu ceilalți, directorii sunt lideri, iar părinții se implică. Credem că un copil are nevoie de un profesor bun, iar profesorul are nevoie de sprijin emoțional și de dezvoltare profesională continuă.
- Învățare de la elev la elev
Concursul SAH-MATei a urmărit crearea unei comunități în care se predă spiritul sportiv și se câștigă încrederea în sine. Copiii învață să gândească critic și creativ, să calculeze și să planifice strategic orice mișcare, învață să fie inventivi și, mai ales, să aibă răbdare.
Concursul realizat la nivel de școală a venit ca o provocare pentru Matei Coicev, elev în clasa a VII-a, campion național la toate probele de sah (classic, rapid, blitz) care susține admirabil o partidă de șah simultan cu 14 colegi de școală.
Așa că, atunci când Centrul Step by Step a lansat și către școala noastră proiectul THE SUPERGAMBIT 2022, am considerat că este oportunitatea perfectă de a continua ceea ce am început, într-un cerc oarecum restrîns. În urma investiției făcute de Fundația Superbet în extinderea proiectului, școala noastră beneficiază, prin noua componentă de tehnologie a proiectului, de 10 table smart și de kitul „Predarea șahului Step by Step”,
- Profesori de colecție
Un eveniment organizat la nivelul școlii în care am celebrat calitatea profesională a dascălilor aflați la pensie. Îi aplaudăm, le suntem recunoscători pentru rolul de a deschide ferestre și culoare de împlinire copiilor școlii. Evenimentul adună multă emoție – a seniorilor copleșiți de strângerile în brațe, de discursurile foștilor elevi sau ale colegilor activi. Se adaugă trăirile noastre, ale profesorilor școlii, mulți dintre noi, fiind mentorați de dânșii, dar și ale elevilor de altădată, mulți, părinți ai școlii acum. Poate că reîntoarcerea seniorilor, an de an, în multe dintre școli, ar aduce un plus de înțelepciune, ar întări ritualul recunoștinței în comunitățile noastre de profesori și elevi, ar fi un punct de plecare în viitoare colaborări.
Prof. Camelia Nicolescu
Școala Gimnazială Ionel Teodoreanu, București, sect.4