Romanian Gifted School (RGS), prima școală din România pentru copiii cu abilități înalte, de la 2 la 19 ani – Grădiniță, Școală & Liceu iar detalii puteți găsi la https://giftedschool.ro
București, sector 2, Str. Măgura Vulturului, 77-79.
La ce vă refereați când spuneați că școala se adresează copiilor cu abilități înalte?
Abilități înalte – acest lucru nu se referă la notele pe care le iau copiii la școală, ci la dezvoltarea lor cognitivă mult mai rapidă decât cea fizică. Poate fi vorba de un fin simț de observație, o memorie deosebită, o curiozitate ieșită din comun. Din păcate, mulți dintre acești copii nu au parte de o educație adaptată nevoilor lor pentru că nu sunt identificați, iar sistemele educaționale pun accent pe uniformizarea comportamentelor.
Romanian Gifted School vrea ca potențialul acestor copii să nu se piardă. Și scopul este să le educe caracterul copiilor și să se predea în școală experiențial, în fiecare zi.
La RGS, descoperim profilul psihologic al copiilor urmărind factorii constituenți – inteligența fluidă (logica), inteligența cristalizată (bazată pe limbaj), inteligența socială si inteligența emoțională – pentru a crea un parcurs educațional personalizat.
Caracteristicile comune copiilor cu abilități înalte pot fi: Folosirea unui limbaj avansat timpuriu și extinderea vocabularului, cititor autodidact, interese concentrate sau o mare varietate de interese, obiective academice auto-impuse, deosebit de curios, memorie neobișnuit de bună etc.
Cine este fondatorul acestei școli?
Fondatorul și directorul RGS este Simona Mitrea, doctorand în Științele Educației, la Facultatea de Psihologie și Științele Educației, Universitatea București, făcând prima cercetare din România despre copiii cu abilități înalte. Scopul ei este de a informa un număr cât mai mare de părinți despre semnele timpurii ale copiilor cu abilități înalte și de identifica mai mulți astfel de copii, pentru ca ei să aibă parte de educație adecvată într-un mediu în care ei să se simtă înțeleși, apreciați și să câștige încredere în ei înșiși.
Ce ne mai puteți spune despre RGS?
RGS a fost înființată în 2020 și este acreditată pe curriculum britanic (PENTA) și autorizată să funcționeze ca școală IB (International Baccalaureate) și IALDS (SUA). Pune accent pe accelerarea învățării – cultura organizațională și transdisciplinaritate și pe dezvoltare personală, emoțională, orientare în carieră. Unele dintre cursurile pe care le urmează elevii școlii, cursuri cu predare în limba engleză sunt: Storytelling, Scriere creativă, Robotică, dezvoltare personală, yoga, japoneză, STEM, responsabilitate financiară, film și regie, română sau matematică – sunt unele dintre cursurile pe care le urmează elevii școlii.
Prin ce diferă educația copiilor de la RGS față de a altor sisteme educaționale?
La RGS, copiii au parte și de:
- Un traseu senzorial auditiv (perete muzical), vizual, olfactiv (plante aromatice), grădină de legume, grădină de ploaie, ecosistem sustenabil și natural, sit sustenabil, teren de sport, laborator de STEM, laborator de arte.
- Peste 1000 mp de grădină amenajată pentru activități educaționale și de relaxare în aer liber, zonă umbrită natural.
- *proiecte în lucru: căsuță pentru păsărele, acvariu, zonă de terapie cu animale și o cameră senzorială, laborator de științe.
Cum alegeți profesorii?
La Gifted School există 3 învățători, 5 profesori – dintre care 2 de matematică și 3 de engleză, iar aproximativ 30 de persoane din corpul profesoral sunt traineri. Asta înseamnă că sunt specialiști în diverse domenii care au o certificare profesională specifică – au trecut printr-o formare psihopedagogică a copiilor cu abilități înalte. Formarea are o durată de 90 de ore.
Câți copii sunt în fiecare clasă?
Clasele au un număr de maximum 12 elevi, ceea ce-I ajută pe profesori și pe traineri să ajungă să cunoască fiecare copil în parte de aproape, să-i înțeleagă nevoile, dorințele, să știe precis pe ce aspecte să se concentreze mai mult în lucrul cu el, în așa fel încât fiecare copil să-și atingă potențialul maxim de dezvoltare, să crească fericit, împlinit, să se simtă ascultat și înțeles.
Cum se dau examenele de sfârșit de ciclu?
La finalul liceului, copiii optează pentru bacalaureatul ca în Marea Britanie (A level) sau bacalaureatul internațional. Orice variantă se alege, rezultatul este recunoscut și echivalat și de sistemul educațional românesc. Așadar, dacă e nevoie de nota de la bacalaureat pentru a intra la o anumită facultate din țară nu există niciun impediment.
Am înțeles că se organizează și ceva tabere?
Ele se organizează în timpul vacanțelor de vară.
„Creative Science”, „Animals Curiosities” sau „Let’s talk …. Magic” sunt doar câteva dintre temele săptămânale pe care le dezvoltăm în taberele urbane organizate de școala noastră. Pe lângă acestea, există vizite la muzee, excursii și drumeții, dar și dezvoltarea personală prin teatru, pentru cei mai mari.
Unul dintre obiectivele noastre principale este autocunoașterea. Așadar, activitățile indoor și outdoor urmăresc dezvoltarea inteligenţelor multiple: naturalistă, kinestezică, spaţială, socială, lingvistică, logică, emoţională. De asemenea, copiii sunt încurajați să se prezinte, să vorbească despre ce îi pasionează, dar și să se conecteze cu cei din jur, lucrând în echipă sau făcând „schimb de hobby-uri”, de exemplu.
Un alt obiectiv al unei tabere urbane este descoperirea calităţilor personale și dezvoltarea abilităţilor proprii. Aventura care durează de luni până vineri trebuie să le ascută simțurile, să le dezvolte potențialul personal folosind la maxim abilităţile personale şi descoperind abilităţi noi sau mai puţin antrenate.
Deși este nouă, școala dumneavoastră are cu ce să se mândrească, așa-i?
Ca rezultate, RGS se mândrește cu peste 700 de copii testați psihometric până în prezent, 1 premiu internațional – top 100 Education Leaders / GFEL(Global Forum for Education & Learning), Dubai 2019, mentori din USA și Europa, are singurul curs certificat de Ministerul Educației din România pentru psihopedagogia copiilor cu abilități înalte și e afiliată WCGTC (World Council for Gifted and Talented Children).
Suntem, de curând, parteneri cu ICIE – The International Center for Innovation in Education, coordonată de prof. dr. Taisir Yamin, avem mentori internaționali – pe prof. dr. Joseph Renzulli și pe prof. dr. Sally Reis, USA, Uconn University, susținem prezentări internaționale cu privire la rezultatele preliminare ale primei teze de doctorat din România, pe tema educației copiilor cu abilități înalte.