de Ioana Dobrin
Avem deja aripi. Trebuie doar să zburăm.
Caravana For Life își continuă periplul, de data aceasta în cadrul Liceului Teoretic Recaș.
Marți, 8 aprilie, sub îndrumarea doamnei asist.univ.drd. Oana Bobic, am avut bucuria întâlnirii cu elevii clasei pregătitoare coordonată de către domnișoara învățătoare Mircea Anamaria, un colectiv de copii ageri, sensibili și animați de curiozitate.
Deoarece întâlnirea noastră a avut loc în cadrul săptămânii verzi și în apropierea sărbătorilor pascale, activitățile propuse au venit în completarea celor realizate de către domnișoara învățătoare în această perioadă.
Doamna asist .univ. drd. Oana Bobic le-a explicat copiilor despre semnificația sărbătorilor pascale și le-a vorbit despre bucuria acestei sărbători în contextul satului tradițional românesc.
Cele 2 studente de la Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, voluntare For Live, Negru Denisa și Dobrin Ioana, au realizat 4 ateliere plecând de la poezia Paștele de Vasile Alecsandri, folosind teoria inteligențelor multiple. Copiii au avut posibilitatea de a înțelege mai în adâncime textul și mesajul poeziei lucrând pe grupe. Astfel, au fost alese activități specifice pentru patru tipuri de inteligență, și anume: inteligența logico-matematică, inteligența naturalistă, inteligența vizual-spațială și cea verbal-lingvistică.
Iar cum în satul românesc orice zi de sărbatoare era încheiată printr-o horă, activitatea noastră nu se putea sfârși decât cu o horă pe ritmuri bănățene, spre marea bucurie a copiilor.
O astfel de abordare interdisciplinară nu doar că stimulează creativitatea și gândirea critică, dar contribuie și la dezvoltarea unor abilități esențiale pentru viața cotidiană, cum ar fi rezolvarea de probleme, colaborarea eficientă și adaptabilitatea. Astfel, elevii învață informații noi și sunt încurajați să-și formeze o atitudine activă față de învățare, să înțeleagă importanța muncii în echipă și să aprecieze diferitele perspective ale colegilor lor.
Bucuria a fost reciprocă, deoarece și noi, voluntarii, am legat noi prietenii și am promis că vom reveni și cu alte activități prin care să dăm viață învățării.
Mulțumim pentru invitația oferită și pentru ospitalitatea cu care am fost primiți. Am avut ocazia să observăm un mediu educațional bine organizat, în care profesionalismul managerial se reflectă în mod clar în strategiile riguroase de monitorizare a progresului elevilor.
O felicităm pe domnisoara învățătoare pentru dedicarea de care da dovadă încă de la începutul carierei. Rezultatul obținut la titularizare și implicarea în activitățile didactice demonstrează un parcurs promițător, iar participarea la programul PIPP cu siguranță va susține dezvoltarea profesională a acesteia.




