1, 2, 3

Sugerat de Ovidiu Bădescu

Scop: conștientizarea importanței inteigenței emoționale și cognitive

Materia (dacă e cazul): Nu e cazul

Categoria de vârstă: NU e cazul

Număr de participanți: întreaga clasă

Materiale: NU e cazul

Durata: 10 min

Locul de desfășurare: sala de clasă, curte

Ritmul: rapid

Desfășurare: cadrul didactic împarte clasa în 2 șiruri de elevi, care vor sta față în față, fiecare elev va avea un partener în fața lui, pentru a se cunoaște vor da mâna și vor spune un animal prefarat (o culoare, o pasiune etc.).

Prima dată, coordonatorul va spune cu voce tare 1, și întregul șir din stânga va repeta 1, apoi 2, cel din dreapta va spune 2, apoi 3 și cel din stânga va spune 3, apoi din nou 1 și cel din dreapta va spune 1 etc. și coordonatorulul va mări ritmul.

Important e ca după acest antrenament, fiecare să se joace individual cu partenerul din fața lui.

Apoi, în loc de 1, cei din stânga vor bate din palme, 2 și 3 se vor pronunța, se va mări ritmul.

Apoi în loc de 1 se bate din palme, 2 se bate din piciorul drept, 3 se va pronunța/

Apoi, în loc de 1 se bate din palme, în loc de 2 se bate piciorul drept, în loc de 3 se bate pe umăr pe celălalt.

Reguli de joc:

Debate: Atunci când am numărat, am folosit emisfera stângă responsabilă cu logica, memorarea, matematica.

Atunci când am introdus și mișcare am făcut apel la emisfera dreaptă, responsabilă cu emoții, mișcare. De aceea a apăut buna dispoziție, chiar dacă ne încurcam.

Așa și cu voi, e important să învățați la școală, să vă dezvoltați atât inteligența cognitivă dar să o faceți în mod plăcut, dezvoltându-vă și emisfera dreaptă.